Til Menu
Fire Ord Der Virker
af Kenneth Copeland

Derfor siger jeg jer: Alt, hvad I begærer, når I beder, tro, at I modtager det, og I skal få det.
Markus 11:24.

Tro er nøglen til alt i Guds rige. Det er den måde, vi udnytter selve den Almægtige Guds kraft. Det ved de fleste af os. Men de færreste af os er sikre på præcis, hvordan man gør den slags tro. Vi ved ikke, hvordan vi skal omsætte det til handling.

Faktisk er det så enkelt, det er overraskende. Det er så simpelt som at sige: "Jeg tror, jeg modtager."

Der sker noget i din ånd, når du siger disse ord. Jeg forstår ikke hvordan, men det gør det. Jeg forstår ikke, hvordan mit fordøjelsessystem ved, hvad det skal gøre, når jeg sluger noget, men det gør det. Alt jeg skal gøre er at tage en bid mad, og fordøjelsessystemet går på arbejde. Jeg behøver ikke at få det til at ske. Jeg behøver ikke at mærke det ske. Det sker bare. Det er den måde kroppen er lavet på.

På nogenlunde samme måde, når du nærer dig af Guds dyrebare løfter og "sluger" dem i din ånd ved at sige: "Jeg tror, jeg modtager", frigives troen. Du behøver ikke at få det til at ske. Du behøver ikke at mærke det ske. Det sker bare. Den genfødte ånd er skabt på den måde. Når du konstant siger med din mund: "Jeg tror, jeg modtager min helbredelse" eller "Jeg tror, jeg modtager mine økonomiske behov opfyldt," og derefter citerer skriftstederne, der understøtter disse ting, frigives troen for at bringe kraft til at dække disse behov.

Som Dr. Kenneth Hagin siger, skal du "holde troens kontakt slået til." Og Gloria og jeg har opdaget, at det at sige den sætning: "Jeg tror, jeg modtager," er en måde at gøre det på. Vi siger det, når vi beder. Vi siger det, når vi priser Gud. Vi siger det, når vi læser Ordet.

Vi siger det især i lyset af mørket, når det ser ud til, at vi ikke modtager. Når alt ser værst ud, siger vi det højest. Jeg tror, jeg modtager!

Vil du aktivere din tro i dag? Gør derefter disse fire nøgleord til de vigtigste ord i dit ordforråd. Brug dem hver dag. Du vil snart opdage, ligesom vi gjorde...de virker!

Skriftlæsning:

Markus 11:12-24.
12. Den næste dag, da de gik fra Betania, blev Han sulten;
Mark. v:12-14 Matt. 21:18 f.
13. og da Han langt borte så et figentræ, som havde blade, gik Han derhen for om muligt at finde noget på det.
Men da Han kom hen til det, fandt Han ikke andet end blade; thi det var ikke figentid.
14. Da tog Han til orde og sagde til det: »Aldrig i evighed skal nogen mere spise frugt af dig!« Og det hørte Han's disciple.
15. Da de kommer til Jerusalem, gik Han ind i helligdommen og begyndte at jage dem ud, som solgte
og købte i helligdommen, og Han væltede vekselerernes borde og duekræmmernes bænke.
Mark. v:15-18. Matt. 21:12-16. Luk. 19:45-48 jfr. Joh. 2:13ff.
16. Og Han tillod ingen at bære deres sager igennem helligdommen.
17. Og Han lærte og sagde til dem: »Står der ikke skrevet, at mit hus skal kaldes
et bedehus for alle folkene? men I har gjort det til en røverkule.«
Es. 56:7. Jer. 7:11
18. Det hørte ypperstepræsterne og de skriftkloge, og de overlagde, hvordan de skulle få Ham slået ihjel;
de frygtede nemlig for Ham, thi hele skaren var slået af forundring over Han's lære.
Matt. 7:28. Luk. 20:19.
19. Og når det blev aften, gik de ud, uden for byen.
Luk. 21:37.
20. Da de nu om morgenen gik forbi, så de, at figentræet var visnet fra roden af.
Mark. v:14,20-26 Matt. 21:18-22.
21. Peter huskede det, der var sket, og siger til Ham: »Rabbi! se, det figentræ, du forbandede, er visnet.«
22. Jesus svarer og siger til dem:»Hav tro til Gud!
TRO Mark. 11:24.
23. Sandelig siger Jeg jer: den, der siger til dette bjerg: ‘Løft dig op og kast dig i havet,’ og ikke tvivler i sit hjerte,
men tror, at det sker, som han siger, han skal få det opfyldt
Matt. 17:20, 21:21. Luk. 17:6. 1 Kor. 13:12. VANTRO Mark. 16:11-14.
24. Derfor siger Jeg jer: Alt, hvad I beder og bønfalder om — tro, at I har fået det, så skal I få det.
Es. 65:24. Jer. 29:12. Matt. 7:7, 21:22. Joh. 14:13, 15:7. Jak. 1:5f,15. 1 Joh. 3:22, 5:14. TRO Mark. 16:13-14.

Daglig Andagt 32
OP